Re: Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Thu 17 Dec 2009 - 11:54:43 MET

On Thu, 17 Dec 2009 00:54:51 +0100, "Michal AKA Miki"
<jakistammichal@z.onetu.pl> wrote:

>Na moj nos przypuszczam, ze tak byl wlasnie skompletowany ten laptop - DELL
>zazwyczaj negocjuje z firmami konfiguracje, a plyty CD/DVD sa jednym z
>elementow takiego zestawu (tak jak preinstalacja systemu operacyjnego -
>mozna to nawet zrobic wg twoich standardow, jesli masz wystarczajaca sile
>nabywcza :) ).

Nie było wyboru przy zakupie - zwykle sugeruję płytki bo to niewiel
kosztuje a w razie awarii się nie rzeźbi. Co ciekawe z serwerami nie
mam takiego problemu - jak zamówię nawet bez instalacji to na płytkach
zwykle dostaje Win 2003/2008 brandowane Dellem tyle że kluczy brak. Za
to w serwerach Della trezba zwracać uwagę przy napędach bo oni nadal
potrafia w podstawoej specyfikacji zainsatlować wyłacznie czytnik CD.
O nagrywarce nawet nie mówię ale trafiłem już na kilka gdzie nawet
czytnika DVD nie było. A załączone płytki to DVD. ;-)

>Nie wiem, jak to wyglada u klientow indywidualnych, jak rowniez nie wiem,
>ktorym kanalem ten laptop zostal kupiony.

Przez dosć dużą firmę handlującą sprzętem i softem która ma w Dellu
lepsze upusty niż ja. ;-)

>A tak na zdrowy rozum - serwis raczej nie zajmuje sie systemem operacyjnym.
>Preinstalacja oprogramowania odbywa sie w fabryce, a serwis normalnie nie ma
>takiej potrzeby.

Patrz - a HP dostarcza ci w ramach gwarancji dysk z preinstalowanym
systemem pod konkretne urządzenie. Inna sprawa że okazło się że w
ramach NBD nie przyjedzie technik a tylko kurier z dyskiem i ten mam
sobie wymienić sam.

>A tak a'propos serwisu DELLa - oni i u mnie mieli pare wpadek, np. przyslali
>mi ostatnio klawiature ale w standardzie polskim "maszynistki" :)

Swego czasu IBM robił to "nałogowo". I potrafił odpoiwedziec ze w
kompletacji na PL tylko takie są i nie ma możliwości wymiany. Trza
było im przypominać ze już setke wymienili w poprzednim miesiącu i
automagicznie się dawało. ;-)

Zdrówko