Re: Podkusiło mnie - Samsung 320GB przenośny

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Tue 15 Dec 2009 - 14:34:35 MET

> Tak, ale zauważ, że ta grupa traktuje o pececie,
> w sensie IBM PC lub kompatybilne ;)

Wiem wiem... ;) Nie kwestionuje, ze to OT...

> Nie produkują już żadnej Amigi?

Powstalo kilka plyt glownych z PPC na pokladzie
(naczesciej opartych o konstrukcje referencyjne),
za zadna jednak nie stoi wprost firma Amiga, ktora
zajmowala sie w tym czasie sprzedaza w/w skarpetek.

Reszte znajdziesz w tonach flejmow na www.ppa.pl
i www.exec.pl. (kolejnosc wymieniania portali losowa)

W tzw. miedzyczasie powstal MorphOS - bedacy
rozwinieciem klasycznego AOS z Motorolek 680x0
oraz startujacy IIRC nieco pozniej oficjalny AOS 4.x

Sytuacja tego drugiego wyjasnila sie dopiero niedawno
i w wyniku ugody prawa don przeszly z Amiga Inc. na
firme developerska piszaca tenze system. Dzieki czemu
jest szansa na jego dalszy rozwoj, albowiem firma-matka
zainteresowana tematem raczej nie jest.

> Nadal się podgryzają? Co za ludzie;) Ale ja myślę, że to pozostało ze
> starych czasów - pamiętasz te wojny ( "twój komputer nadaje się na opał"
> itp. ) To chłopcy, którzy nie wyrośli jeszcze z krótkich spodenek;) To
> romantyczne na swój sposób;)

"Atari eSTe, je je je!" :P

> Da się tego OS-a jakoś na x86 zainstalować? ( najbardziej by
> mnie interesowało coś na maszynie wirtualnej )

A pogooglaj sobie za czyms o nazwie Amithlon albo AROS.
Pierwsze to raczej emulator, drugie kompilacja AOS na x86.

Poza tym jest szansa na MorphOS'a na jakies starsze
(z drugiej reki) Maki, ewentualnie caly czas pelna emulacja
pod ktoras z wersji UAE.

> A poza tym Directory Opus - szacun :)

Ano... calkiem niedawno wyszla wersja pod Win7... tylko drogo chca... :/

> Dlaczego to nie było kompatybilne z żadną inną Amigą,
> co Commodore tam namodził? ;)

IMHO kompatybilne toto jest, tylko ze sporo starych gier
olewalo referencje Commodore i korzystalo za hackow
dzialajacych na kickstartach 1.x

A ze 2.x to byl ogromny skok jakosciowy i sporo zmian,
to tez i nie wszystkie obejscia dzialajace na 1.x chcialy
funkcjonowac poprawnie.

Hm... Dobra... Mozna mnie teraz PLONKac za OT... ;)

Pozdrawiam,
Vituniu.