Re: Zmiana RAID1

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Wed 09 Dec 2009 - 23:05:52 MET

W artykule <hfon62$9k5$1@atlantis.news.neostrada.pl>, marfi napisał(a):

> Nie, *wymienić RAID1 (Intel ICH9R) na pojedyńczy dysk* czyli:
> - usunąć oba dyski wchodzące w skład macierzy i zainstalowć inny, nowy dysk
> - dokonać pewnych operacji na *nowym*dysku
> - po pewnym czasie usunąć nowy dysk i przywrócić oba dyski macierzy.

Czyli potrzebujesz tymczasowo uruchomić system z innego dysku.
Nie wiem jak wygląda to na pseudo macierzy (ICH9R), ale niektóre
kontrolery zapisują sobie identyfikatory dysków.

Czyli odłączasz oba dyski, podłączasz tymczasowo nowy dysk (nie będący
składnikiem poprzedniego RAIDa), pracujesz na nim (bez jakichkolwiek
zmian w BIOSie lub z dodaniem dysku do kontrolera - ale nie do RAIDa),
odłączasz dysk, podłączasz oba dyski macierzy w tej samej kolejności.
BIOS powinien je wykryć jako własne i uruchomić system.

A już poza konkursem: czy w BIOSie nie możesz tymczasowo wyłączyć RAID
i przełączyć kontrolera w tryb IDE lub AHCI? :)

Jacek