Re: stary lap Fujistu - jako serwer plikow z dyskiem 3.5cala 1500GB

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 08 Dec 2009 - 23:21:30 MET

> mam okazje kupic starego laptopa Fujistu S7020 ze zbita matryca za
> 100zl chcialbym zainstalowac mini dystrybucje linuksa i uzyc go jako
> serwer plikow podpinajac pod niego duzy dysk SATA 3.5cala 1500GB
> pytanko tylko czy bios takiego lapka zobaczy taki duzy dysk?

Jest to jakiś pomysł, ale pomyśl czy zamiast bebechów (bo trzeba jakieś
chłodzenie dorobić) bez obudowy i z zewnętrznym zasilaczem + znowu luzem
leżącego dysku, nie lepiej zainwestować w jakieś P4 z 1GB RAM w małej
obudowie, z zasilaczem i chłodzeniem i po ludzku zamontować tam dysk,
zamiast wieszać na kablu?
Takie komputery można kupić w okolicach 250+pln - zastanów się czy nie
lepiej tak zrobić.

Ps. Linux to Linux - jeśli chodzi o adresowanie dysku to BIOS mu na plaster
;-)
Ps2. Jeśli jesteś purystą to możesz zrobić dysk startowy z karty CF, a cały
dysk 1.5TB przeznaczyć na dane.
Ps3. Pomyśl nad NASem.

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327