Re: SSD MLC - Wasze doświadzenia?

Autor: Tomasz Bątor <mis_at_koralgol.pl>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 17:14:30 MET

Dnia Sun, 6 Dec 2009 13:47:51 +0100, MC napisał(a):

> Nie szkodzi. W środku jest to samo. OCZ może lepiej rozwija część
> społecznikowską portalu, ale z resztą jest różnie. Np vipera (soft do
> trymowania) łatwiej znaleźć na stronie Supertalenta.

Wiem, że w środku jest (prawie) to samo. Producentów naklejających swoje
nalepki na gotowy produkt jest mnóstwo, dlatego warto wybierać tych, którzy
robią coś więcej. Z tego co kojarzę, OCZ najściślej współpracuje z Indilinx
jeśli chodzi o rozwój firmware (chociaż wiem, że nie są jedyni)

> Generalnie się zgadzam, ale weź też pod uwagę, że kasy Intel bierze jednak
> dużo mniej. A informacje o jego SSD też są dostępne, ale faktycznie w mniej
> przyjaznej formie.

Zauważ jednak, że jeśli chodzi o ceny, to w Polsce sytuacja nie jest
normalna. Około 3 miesiące temu 120 GB Vertex kosztował ~1500 zł, później
całkowicie zniknął, a kiedy znów się pojawił, cena wzrosła do ~2000 zł i
mniej więcej tyle na dzień dzisiejszy trzeba by za niego zapłacić. Na
Amazonie ceny przedstawiają się zupełnie inaczej:

Vertex 120 GB: 406$
X-25 G2 160 GB: 481$

Chcę przez to powiedzieć, że duża różnica w cenie na korzyść Intela owszem
jest, ale tylko w Polsce i wynika bardziej z upośledzonej dystrybucji
sprzętu OCZ, niż z faktycznej różnicy w cenie produktów.

t.

--