Re: SSD MLC - Wasze doświadzenia?

Autor: Tomasz Bątor <mis_at_koralgol.pl>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 11:51:23 MET

Dnia Sun, 6 Dec 2009 11:23:02 +0100, MC napisał(a):

> Rzeczywiście prędkość zapisu nie jest super, chociaż trochę wieksza od
> zapowiadanej. Za to w odczycie nie ma sobie równych. W sumie ta asymetria
> nie odbija się negatywnie na pracy aplikacji. Jednak główną zaletą G2 jest
> niska cena za jednostkę pamięci.

Tutaj zgoda. Intel jest tańszy, szybszy w odczycie i szybszy w ilości
operacji na sekundę (choć dystans między nim a konkurencją spod znaku OCZ
regularnie się zmniejszał i na dzień dzisiejszy chyba nie jest już zbyt
duży). Gdyby nie zapis sekwencyjny, nie miałby konkurencji pod względem
technicznym.

> Nie bardzo wiem, jaki support jest SSD Intela potrzebny. Mamy tu dwie

Problem w tym, że SSD nadal jest w fazie eksperymentów na żywym organiźmie
(czyli na nas). To, co w przypadku większości użytkowników po prostu działa
i nie sprawia problemów, z niewiadomych przyczyn sprawia problemy innym.
Biorąc udział w takim eksperymencie, oczekuję pomocy w razie znalezienia
się w tej drugiej grupie.

> Możliwość wymiany firmware'u i wytrymowania dysku uważam za zaletę.

Dokładnie. Taka możliwość jest w Vertexach, Agility i Intelach G2.

t.

--