Re: SSD MLC - Wasze doświadzenia?

Autor: Tomasz Bątor <mis_at_koralgol.pl>
Data: Sat 05 Dec 2009 - 18:26:06 MET

Dnia Wed, 2 Dec 2009 08:30:22 -0800 (PST), Alojzy Zakalec napisał(a):

> Chciałbym spytać jakie są Wasze doświadczenia w stosowaniu dysków SSD?
> (Chodzi o laptopy)
> A.) Cisza to niezaprzeczalny PLUS, żadnych "ale" :)
>
> ale czy inne "obiecane" parametry rzeczywiście sie sprawdziły?

Tak, SSD są naprawdę ciche :)

> B.) SZYBKOŚĆ - czy rzeczywiście DUŻO szybciej, np. w porównaniu do
> nowoczesnych tradycyjnych HDD 2.5"?
>
> (Ja wiem, zerowy czas dostępu, 80MB/s odczytu/zapisu - ale czy będzie
> tak pięknie kiedy dysk zacznie się zapełniać? Albo będzie miał dużą
> liczbe operacji naraz?)

Trudno napisać coś, co nie było powtarzane wielokrotnie w każdej recenzji,
której autor wiedział o czym mówi. Zalety są znane, wady tanich SSD także
przycinki systemu i degradacja wydajności w miarę upływu czasu.

> Aha, chcę dodać że mówimy tu o popularnych modelach, konkurencyjnych
> cenowo do tradycyjnych HDD, nie z "górnej półki" za tysiąc złotych :)

Mam obecnie właśnie taki bardzo tani SSD i uważam, że dostajesz to, za co
płacisz: powrót do HDD nie wchodzi w grę, ale czuć niedosyt. Ja w każdym
razie zamierzam przejść na Vertexa, Agility, lub ostatecznie X-25 G2. Jeśli
te modele dla Ciebie nie wchodzą w grę, moim zdaniem powinieneś poczekac.

t.

--