Re: Prosba o ocene zestawu z marketu

Autor: Wiesław <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Sat 05 Dec 2009 - 16:20:56 MET

Dnia 05-12-2009 o 00:57 JoteR napisał na pl.comp.pecet:

Dzisiaj mam odrobinę czasu, więc trochę przynudzę :)

> Bo inaczej dyskusja byłaby nudna ;-> A akurat tam dzisiaj wpadłem i się
> przyjrzałem, niestety tylko dużej ulotce - samej maszyny nie było, a
> nawet jakby stała to i tak nie dałoby się pomacać.

Widziałem dzisiaj w pudełeczku :). Monitor tak jak przypuszczałem
2233SN czyli bez DVI, no i ciekawostka .. chipset na płycie G31.
To jest śmietnik z części, których nikt już nie kupuje!

> Bo to jest marketoputer, ale jak już pisałem w poprzednim wątku -
> istnieje całkiem spory "target", dla którego to nie jest wcale taka zła
> maszyna.

Pytam więc, gdzie ten "target"?
Dwie gó...ne karty na komputerze, na kórym i tak nie poszalejesz.
Naprawdę nie wyobrażam sobie, aby ktoś miał tak "precyzyjnie"
określone potrzeby.
Jeżeli nie grasz i chcesz jak najtaniej, kup sobie dobrą płytę
ze zintegrowaną grafiką, bo te 3 klatki/s nic Ci nie dadzą,
a koszt karty jest pomijalny. Jeżeli nie chcesz być rozczarowanym
w przyszłości, potrzebujesz lepszej karty.

GF 9400GT kosztuje ok 150 zł, a 9600GT ok 260 zł. Za 80% więcej
otrzymujesz kartę wydajniejszą prawie 400%!
Ja uważam, że oszczędzanie na siłę prawie nigdy się nie opłaca.

> Wbrew pozorom nasza grupa dyskusyjna to bardzo wąski wycinek
> społeczeństwa, ogromna większość nie potrafiłaby nie tylko dobrać
> podzespołów, ale nawet skręcić tego do kupy, uruchomić i postawić
> system. Często też nie ma komu tego zlecić, a nawet jeśli - to wychodzi
> albo porównywalny badziew, albo o wiele drożej, czego przykłady mieliśmy
> w tym wątku.

Właśnie dlatego staram się pomóc na tej grupie ludziom, którzy tego chcą
i dobrać podzespoły, a skręcić i postawić system można w każdym prawie
sklepie komputerowym bez opłaty, nawet przez internet.

> chociaż na AMD, błeee... ;->

Zaręczam, że nie mam żadnych uprzedzeń, ani co do marki, ani producenta.
Teraz jednak nikomu nie polecam tanich procesorów Intela ze względu na
umierającą podstawkę 775. Szczególnie jeśli wziąć pod uwagę, że AMD
można kupić wcale nie drożej i nie mniej wydajnie.
Dla mnie procesory Intela zaczynają się teraz od core i5, chyba że się
ktoś uprze :).
Ale może u mnie coś nie tak z logiką? :)

--
Wiesław
Opera Mail