Re: laptopy z dyskami SSD

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 05 Dec 2009 - 14:22:56 MET

> testujesz wysylanie odpowiedzi, czy mnie testowe sformatowanie asusa
> doradzasz?

Mialem cuda z wysylaniem postow - juz dziala :-)

> kupiłem w końcu eee 901. podoba mi się, gabaryty te co chciałem.
> ale kupa problemów programowo-systemowych:

Bo to fajny kurdupel jest!

> - nie moge uruchomić kerio ani nod32, problemy podczas sciagania

Nie znaju.

> - avast blokuje wszystko, nie otwierają się strony, nie ściąga poczty
> oe - w dwóch moich pozostałych kompach (stacjonarny i eee 1000h
> wszystko tak samo i działa)

OE nie uzywalem, jakis czas uzywalem MS Outlooka i caly czas uzywam Avasta -
bez problemu.

> - nie moge zainstalowac i uruchomic gg10 (najnowsza na stronie),
> dopiero pomoglo sciagniecie z jakiegos magazynu programów starej
> wersji gg 6.0 - ta ruszyła

I dobrze, bo kto uzywa GG firmy GG? ;-)
Ja polece Tlena, reszta poleci inne Mirady i Jabbery.

> - outlook express - chciałem nim przeglądać grupy news (jak na
> pozostałych kompach), i pojawia się jakiś błąd msinim - nie mogę
> ściągnąć grup, ani też nie mogę usunąć konta/folderu news

Nie pomoge - nie mam skonfigurowanego obecnie na nim klienta poczty.

> i stąd moje pytanie: co będzie z firmowym oprogramowaniem asus, gdy
> zrobię format dysków?
> format, bo nie chce mi się (ani nawet nie umiem) ponaprawiać wielu
> wymienionych i niewymienionych probelmów.
> myślę wiec nad format c + d i postawieniem winXP od nowa.

Jesli odzyskasz z plyty - system wroci do oryginalnego stanu.

> czy cale oprogramowanie asusa zniknie? dotyczące baterii, kamery,
> touchpada, inne? czy moze ono "jest zawsze" na eee901? a moze ono
> jest razem na płycie która jest w komplecie z kompem?

Na to pytanie odpowiedzialem w poscie, ktory mialem wyslac kilka dni temu, a
wyslalem dopiero teraz - jest przypiety bezposrendio do watku.

> może ktoś robił reinstalację win na asus eee 901 i powie co było i
> jak sobie poradził?

XP mozna bardzo pociac nLitem, tak zeby zmiescil sie na tej 4GB partycji, bo
wersja dostarczana przez Asusa wrzuca system ze smieciami na pierwsza
partycje, a prawie cale Program Files na ta druga.
Caly dodatkowy soft i sterowniki mozna zassac ze strony Asusa, lacznie z tym
softem ktory pozwala na przeniesienie Program Files na D:

Do tego wylaczasz przywracanie systemu oraz hibernacje, wymieniasz modul 1GB
RAM na 2GB, uzywasz wstrzymania systmeu zamiast hibernacji i wylaczasz swapa
na dysku (niech korzysta tylko z ramu).

> a przy okazji:
> wymieniam problemy programowe, a sam sprzęt ustawiony obok nowego,
> raptem trzymiesięcznego asusa eee 1000h jest dużo szybszy: szybciej o
> 25% ładuje system, szybciej się zamyka, minimalnie szybciej otiera
> aplikacje. a procesor i pamięć ta sama, jedynie grafiki różne (intel
> 910 vs 945). czy bycie szybszym przez 901 to zasługa SSD?

Dla mnie 901 specjalnie szybki nie jest, ale z tym FlashFire (czy tam
FireFlash - nigdy nie pamietam) zrobila sie ok :-)

Poza tym sprzet ma fajna baterie, ktora przy uzywaniu BT potrafi dobic do 7h
:-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327