Ekran 15'', 14'', a moze..... 12'' ?

Autor: ąćęłńóśżź <usun_to_at_wp.eu>
Data: Tue 01 Dec 2009 - 10:47:41 MET

Mam notka 15'' (1600x1200, to nawet za duża rozdzielczość) ale sprzętowo pada i rozglądam się za nowym.

O ile pierwsze poszukiwania kierowałem znów w stronę 15'' 1400x1050, to widzę, że oferta 14'' jest znacznie większa (zwykle to są
modele z tymi samymi "bebechami").

No i jak tak się zastanowić, to:

* 14'' łatwiej wchodzi do bagażu, bo jest nieco węższy i krótszy;
* 14'' jest lżejszy;
* Rozdzielczość 14'' byłaby taka sama 1400x1050 (inne rozdzielczości mnie "nie interesują").
* Zarówno 15'' i 14'' występują jako IPS ("Flexwiev", "Wide angle" czy podobnie, pewnie i tak ta sama matryca u różnych marek) -
zwykłe TN mnie nie interesuje.
* Po podłączeniu przez stację dokującą w chałupie / w pracy to już w ogóle wszystko jedno.

Kto z Was zrobił "downgrading" z 15'' do 14'' i sobie chwali ?

A skoro schodzić do 14'' to może pójść na całość i zejść do 12'' (są całkiem przyjemne Core Duo przykładowo HP nc4400, niestety
napęd CD osobny zewnętrzny) nastawiając się na pracę ze stacją dokującą i jedynie gdzieś w podróży z natywnego ekranu?
Niestety 12'' pewnie odpadnie z uwagi na brak ilości złącz - idealnie chciałbym mieć i serial (szczególnie " w terenie", bo sporo
urządzeń ma wyjścia na interfejs szeregowy, a z przejściówkami to strata pieniędzy i czasu na konfigurowanie) i parallel.

W grę wchodzi jedynie 4:3, wszelkie panoramy odpadają.