Re: Duży wiatrak

Autor: tg <aa_at_bb.cpl>
Data: Tue 11 Aug 2009 - 23:12:24 MET DST

"PeJot" <PeJot@o2.pl> wrote in message news:h5sgd3$81f$1@inews.gazeta.pl...
> Skoro osadzanie kurzu jest takie kłopotliwe, to może w ogóle zrezygnować z
> dużego wiatraka tłoczącego ? Puki co nic się nie przegrzewa, choć wolałbym
> pozbyć się części pozostałych wiatraczków i co nieco wyciszyć pc.

w normalnych warunkach, zwykly pc dzialajacy kilka godzin na dobe az tak sie
nie zakurzy, ale zawsze filtr warto wstawic (nawet bez dedykowanego
wentylatora zasysajacego - zasilacz tez ssie, zazwyczaj przez wszystkie
szpary, czesto przez napedy optyczne ktore potem dzialaja dosyc kiepsko
- chyba yamacha miala dawniej kilka takich modeli), kosztuje kilka zlotych,
przy okazji sprzatania wystarczy przeleciec odkurzaczem i po problemie

jezeli nie masz jakiejs bardzo pradozernej karty graficznej, cpu czy kilku
kilkunastu dyskow mozna sie spokojnie ograniczyc do dobrego chlodzenia
procesora (najlepiej zorganizowac to tak zeby cieple powietrze trafialo
potem zaraz na zewnatrz obudowy) i solidnego zasilacza z wentylatorem 120mm
w zdecydowanej wiekszosci domowych pc aktywny nawiew z przodu nie daje
zadnych konkretnych korzysci poza spadkiem temperatury o kilka nieistotnych
stopni

niestety ja potrzebuje nawiewu do kreconego gtx260, kreconego q6600 i 4
dyskow, bez nawiewu i wywiewu temperatura pod obciazeniem dochodzila do
55 stopni - troche za duzo zeby to tak zostawic i liczyc na dluga i
bezawaryjna prace