Re: Problem ze sterownikami monitorów

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Tue 27 Mar 2007 - 10:00:48 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < Sander
>Mój poprzedni monitor miał DDC 1/2B, i np. nie można było w nim
>ustawić rozdziałki 1920x1440 dopuki się nie zainstalowało driverów.
>Obecny ma DDC 2B, i po podłączeniu w sklepie (jak i potem w domu)
>była rozdziałka 1280x1024 zamiast natywnej, czyli 1600x1200.
>Po prostu *potrzebna* była instalacja driverów,
>o czym jest mowa w tym wątku.

Nie rozciągaj doświadczeń z kalekiego systemu na ogół. To po pierwsze.
Po drugie - nie przeczę, że czasem może się przydawać podsystemowi
graficznemu opis właściwości monitora. Ale twierdzę, i twierdzić będę,
że nazywanie tego "sterownikiem" jest używaniem niewłaściwej
terminologii.
Po raz kolejny polecam Ci poczytanie o budowie systemów operacyjnych.
Do monitora nie potrzeba sterownika (wróć, mógłby być potrzebny jeśli
ktoś podjąłby się stworzenia warstwy abstrakcji do zmiany ustawień
monitora), bo sterownik ten nie ma się czym zajmować.

--
\------------------------/ I'm  Beavis of Borg ! Assimilation is cool !
| http://epsilon.eu.org/ |