Re: Wiem że ten temat był juz obrabiany: monitory LCD ale....

Autor: Ajoka <ajoka.adam_at_wp.pl.TNIJ>
Data: Wed 21 Mar 2007 - 00:34:21 MET

> Jestem już dość zrospaczony cenami jakie sklepy rządają za przecież
> dość stare technologie prawie LCD 20 lat a PLAZMA 30 lat.

20 lat, chyba głęboko w laboratoriach, na rynku znacznie krócej.
Właściwie LCD dopiero raczkuje, tak naprawdę dopiero w ostatnich
2 / 3 latach jakość LCDków zbliżyła się do jakości dobrych CRT,
i to tylko w droższych egzemplarzach.

> MVA Multi Domain Vertical Aligment, TFT, PVA , TO PRAWIE TO SAMO.
> NATOMIAST TN czyli Twisted Nematic jest dużo grosza.
> Wszystko związane jest z krystalologią, a dokładnie ze sposobem
> ułożenia się sieci krystalicznej w matrycy.

Strasznie mało precyzyjne wręcz nieprawdziwe. TFT dziś nic nie znaczy
wszystkie są TFT; Ja podzieliłbym panele na takie grupy:

1) MVA i pochodne MVA Premum
2) PVA i najnowsza odmiana S-PVA
3) S-ISP i jej wariacje AS-ISP, A-ISP...
4) TN w kilku odmianach Wide TN, TN III...

Jest pewne podobieństwo pomiędzy 1) i 2) ale ja bym ich nie porównywał.

Pierwsze TN które pojawiły się na rynku, odznaczały się dużo lepszymi
czasami dziś to już się zatarło.

TN ogólnie jest do bani, szczególnie w starych LG - bardzo koloryzują na
żółto.
Do zaakceptowania w absolutnie najnowszych wypustach, szczególnie od
iiyamy i samsunga. Np. te widziałem osobiście i są bardzo przyzwoite:
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=SAMSUNG+20+206BW
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=IIY+LCD+PLE2200WS-B

Ale i tak polecam inne.
MVA Premium w budżetowych rozwiązaniach jak np. BenQ FP91GP.

S-ISP - znika z rynku - droga produkcja, są w tańszych wersjach
od NECa jako AS-IPS

Ale najlepiej dziś zainteresować się grupą PVA szczególnie S-PVA.

Wszyscy najlepsi producenci w swoich popularnych a topowych modelach
przechodzą na tą matrycę - Eizo, NEC.....

Jak nie upierasz się przy panoramie to doskonałym dla Ciebie wyborem
będzie Eizo S1931:
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=EIZO+19+S1931SHB
Jeśli panorama to doskonały jest ten Samsung:
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=SAMSUNG+21+215TW
Ten jest świetny dla osób które nie chcą widzieć pikseli
(bardzo mały piksel) duża rozdzielczość, jedynie trochę za drogi:
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=IIY+LCD+PLH511S-B2U
Chcesz zaimponować znajomym bardzo cienką ramką ale i parametrami
to NEC 1990FXp, gdzie idealny:
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=NEC+LCD+1990FXP+BL

A jak chcesz mniej wydać to zostaje Ci budżetowy ale
naprawdę piękny Samsung:
http://www.proline.pl/shop.php?prodq=971P