Re: porownanie maszyn

Autor: Piotr Klimek <usenet_at_USUN_TOpiko.homelinux.net>
Data: Mon 19 Mar 2007 - 10:55:39 MET

Dnia (Mon, 19 Mar 2007 10:30:54 +0100) ktos podajacy sie za Radosław Sokół
wyklawiaturowal co nastepuje:

> Maszyna B powinna być mimo wszystko szybsza.

Tez mi sie tak wydaje.

> Po pierwsze, bazy SQLowe są zazwyczaj zależne od wydajności
> podsystemu wejścia-wyjścia bardziej, niż od procesora (poza
> przypadkami, gdy lecisz z RAMu ze wszystkimi danymi).
> Warto zrobić test wydajności dysków -- może jest jakiś
> problem konfiguracyjny.

Nie wnikalem w konfiguracje MySQLa, gdyz to troche NTG tutaj.
Bazy w pelni mieszcza sie w RAMie. Konfiguracja jest identyczna. Zapytanie
typu INSERT zupelnie sie tam nie pojawiaja. Wiec mysle, ze w tym
przypadku mozna pominac kwestie dyskow. Calosc dziala oczywiscie po sieci
i tutaj mozna by szukac przyczyn kiepskiej wydajnosci maszyny B. Obydwie
maszyny sa podlaczone do dedykowanej sieci gigabitowej za pomoca osobnego
interfejsu. Wydajnosc interfejsow jest jednak jak najbardziej w porzadku
(po SFTP transfer oscyluje w okolicach 30-40MB/s).

> Po drugie, faktycznie wydajność RAMu będzie się liczyła,
> ale bez przesady znów. Opteron dwuprocesorowy ma w końcu
> efektywnie jakby cztery kanały pamięci, jeżeli tylko
> system to potrafi wykorzystać. I właśnie: jaki system
> operacyjny na tych maszynach działa?

B: Linux orkan 2.6.15.5 #2 SMP Fri Mar 24 14:52:19 CET 2006 x86_64
   GNU/Linux

A: Linux lvs2 2.6.20.3 #4 SMP Thu Mar 15 10:48:30 CET 2007 i686 GNU/Linux

> Po trzecie, MySQL nie grzeszy rewelacyjną skalowalnością
> i wymaga dosyć dobrego "dotuningowania" czasem do maszyn
> wieloprocesorowych.

Mysle, ze w tym przypadku kwestie konfiguracji mozna pominac. Sytuacja
wyglada tak, ze w srodowisku, w ktorym dziala replikacja MySQL jedna z
maszyn (wlasnie wspomniany Opteron) nagle zaczela dzialac wyraznie wolniej.
W zwiazku z tym dolozylem do klastra maszyne A i podzielilem po rowno ilosc
zapytan pomiedzy A i B. Teraz A jest maszyna szybsza i zastanawiam sie,
czy to jest sytuacja normalna, czy nie.

Dzieki przyjrze sie.

--
Pozdrawiam