Re: Jaką nagrywarkę DVD kupić do kompa?

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Mon 30 Jan 2006 - 10:20:02 MET

> Oczywiscie bardzo wiele zalezy od samej
> jakosci nosnika, jakosci i szybkosci wypalania

Jakosci i szybkosci?
Czy tylko jakosci (zalezniej od szybkosci)?

Chodzi mi o taka sytuację:
wypaliłem 2 płytki DVD, z różną prędkością,
ale badanie PIE/PIF pokazuje identyczne wyniki.
Czy mimo tego, jedna jest "lepsza" a drug "gorsza"
(np. szybciej sie bedzie starzeć), czego na razie
w badaniu PIE/PIF nie widać? Mam nadzieję, że tak nie jest.

> Podziwiam cierpliwosc. Sam nagrywam x4, ale do x2,4 nie mialbym
> zdrowia. Przy okazji - sprawdz poziom bledow tak nagranych plyt oraz x4/x8
> - niektore nowe nosniki potrafia (o dziwo) gorzej nagrywac sie z mniejsza
> predkoscia.

To nie jest dziwne. Kazdy nosnik (a raczej kazdy zestaw:
dany nosnik+ danypalnik) ma jakąś swoją optymalną
prędkosc nagrywania, zwykle różną od najniższej możliwej.

Np. kiedyś miałem nośniki DVD+R 8x Platinum, które mogłem
nagrywać z 3 prędkościami: 4x, 8x i 12x!
Jakieś było moje zdziwienie, gdy po roku (pierwsze badanie PIE/PIF)
okazało się, że najlepsze wyniki mają te nagrane... 12x,
a najgorsze 4x.

Co do trwałości, to przechowuję płytki w warunkach idelanych,
ale testując PIE/PIF daną płytkę po 6 miesiącach od poprzedniego
testu - zwykle widzę różnice (pogoroszenie wyniku). Nie są to
jednak wielkie różnice, jak na razie i wszystkie moje najstrasze
płytki (2-letnie) czytają sie bez zająknięcia, nawet te, które
od początku miały sałby wynik PIE/PIF i jest on coraz gorszy.

I w mojej 2-letniej historii nagrywania DVD dopiero w tym roku
zdarzyło mi się kupić i nagrać nośniki, które... nie czytają się
już od razu po nagraniu :-/

latet