UPS-jaki wybrac(pilne)

Autor: Paweł <ppf9_at_USUN_TOpoczta.fm>
Data: Tue 30 Aug 2005 - 19:58:43 MET DST

Czesc wszystkim

Kilka dni temu moj zasilacz doznal watpliwego zaszczytu przejscia na
tamten swiat, zreszta jak dwa poprzednie i dwie plyty glowne w okresie
2-3 lat z tego jestem zmuszony za ostatnia kase kupic UPS-a.
Mam dosc powaznie ograniczone srodki na zakup UPS-a(ok 400-450zl
maksymalnie). W sklepie polecili mi zakup "UPS Ever 700 Eco" - ok 414
zl lub "UPS Ever 700 Eco Pro" - ok 450 zl. Co sadzicie o tych UPS-ach
lub jakie polecicie inne. Tylko jezeli zamierzacie mnie kierowac na
jakies strony to odpuscie sobie lub przeslijcie mi ta strone na maila
poniewaz siedze na modemie i nie mam kasy na lazenie po stronach. Czy
moglby mi ktos powiedziec jakie spotyka sie w UPS-ach technologie(
automatyczna regulacja napiecia, itp, ktore sa przydatne a ktore to
tylko bajer) i krotki opis i na jakie parametry powinieniem zwracac
uwage przy kupnie UPS-a. Zalezy mi przede wszystkim na filtrowaniu
tego calego badziewia(mozna sie chyba domyslec na podstawie pierwszego
zdania)ktore krazy w sieci . UPS musi pociagnac taka konfiguracje(z
mozliwa pozniejsza rozbudowa za jakies 2 lata):
Celeron 1.7GHz,
RAM-DDR: 1x256MB+1x512MB(Kingston),
Zabytkowego SoundBlastera(sprzed ok 4,5 roku),
Geforce2 MX,
HDD: Na ogol 1x250GB Barracuda, czasami dodatkowo podlaczam: 1x20GB i
1x30GB,
Tuner TV,
Modem wewnetrzny(Pentagram)-UPS powinien miec zabezpieczenie przed
przepieciami z sieci telefonicznej,
Nagrywarke DVD,
Zasilacz 400W(Tracer)-czy to jest porzadny zasilacz,
Monitor 19"(Philips Brilliance 109P20) - ok 120W
Akumulatory musza wytrzymac conajmniej 2 lata( bo podobno te UPS-y sa
online i dosc szybko wyczerpuja sie baterie)

*************************************

Dodatkowo przydaloby sie gdyby pociagnal lub przynajmniej mial jakies
zabezpieczenie przed przepieciami itp dla nastepujacych urzadzen:
HP LaserJet 1200(ok 200W)
Skaner Plustek.

1. Czy grupowicze wiedza dlaczego pomimo bezpiecznikow w zasilaczach i
na plytach glownych cale te przepiecia pala zasilacze lub plyte glowna
a bezpieczniki pozostaja nietkniete. Przeciez jakby poszlo jakies duze
napiecie to powinien spalic sie bezpiecznik a dopiero zasilacz lub
plyta a nie szlo bezposrednio na plyte lub zasilacz.

2. Czy UPS powinno sie wylaczac jak sie wylacza komputer czy nie. Czy
jesli sie nie bedzie wylaczac to on bedzie ciagnal duzo
power-a.Obecnie komputer caly czas jest podpiety do sieci poniewaz nie
wylaczam listwy do ktorej podpieta jest dodatkowo wieza.