Re: Ostrożne próby OC

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Fri 26 Aug 2005 - 14:48:44 MET DST

Yakhub napisał(a):
> Na początek podam swój sprzęt:
>
> Sempron 2400+ (1667Mhz)
> ASUS A7V8X-X (standardowy BIOS)
> pamięć 256MB *PC400* (prawdopodobnie noname)
> Pentagram Freezone AlCu80 + regulator obrotów
>
> Na standardowych ustawieniach
> temperatura procesora to 34stC (wiatrak na max) i 39-40st C (wiatrak
> skręcony na minimum)
>
> Standardowo magistrala ustawiona jest na 166MHz, mnożnik procesora x10.
>
> Próbowałem zwiększenia magistrali do 200MHz (mnożnik bez zmian).

Efekty dalszych eksperymentów:

FSB200, x10, Vcore 1,65V - PRIME zgłasza błąd po kilku minutach

FSB200, x10, Vcore 1,7 - PRIME zgłasza błąd po kilkunastu minutach.
Pomimo otwartej obudowy i wentylatora włączonego na max, temperatura CPU
wyniosła 47st w stresie generowanym przez PRIME'a.

Dalej napięcia nie zwiększałem, bo nie miałoby to sensu - mimo wszystko
pracować chcę przy (w miarę) cichym i _zamkniętym_ komputerze, a raczej
bałbym się zmniejszać obroty i zamykać obudowę, gdyby temperatura
przekroczyła 50 stopni.

Kolejna próba:
FSB200, x8,5, VCore 1,65 - czyli procesor pracowałby na 1700MHz, czyli w
pobliżu swojej nominalnej częstotliwości - komputer w ogóle nie wstaje.
Na szczęście po odłączeniu zasilania BIOS zauważył to i pozwalił mi
zmienić ustawienia.

Gdzie znajdę informacje, z jakimi częstotliwościami może pracować ten
procesor (jaki mnożnik mogę mu ustawić, żeby w ogóle komputer się
uruchomił)? W tym momencie chciałbym FSB ustawić na 200MHz (wzrost
wydajności), ale procesora nie puszczać na 2GHz, bo to najwyraźniej dla
niego za dużo.

--
Yakhub