Re: minimalne wymagania do odtwarzabnia DivX i Xvid

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Wed 10 Aug 2005 - 23:40:15 MET DST

W wrote:

> według mnie procesor odwala całą robote,jeśli karta wspiera to jest
> kosmetyczne,film bez problemu idzie na karcie sprzed 7 lat a wtedy nie
> było divixów

No dobrze, ale na samym początku ery DVD nie wszystkie komputery miały
procka zdolnego podołać dekompresji w czasie rzeczywistym, więc montowano
osobne dekodery, ewentualnie zintegrowane na karcie graficznej.
Teraz zastanawia mnie taka sprawa, czy chociaż te lepsze ze współczesnych
kart graficznych mają podobne zintegrowane układy obsługujące
najpopularniejsze formaty? To prawda, że dzisiejsze procki radzą sobie z tym
bez problemu, ale przecież niekiedy te kilkanaście procent można do czegoś
wykorzystać. Znam przypadki, kiedy ludzie posiadający komputery z P4
kupowali droższe karty DVB ze sprzętowym dekoderem MPEG2 dla czystego
komfortu, chociaż ich procek jest w stanie poradzić sobie nawet z filmem w
rozdzielczości HDTV w tym formacie.

Pozdrawiam!!!

Atlantis