Re: Odzyskanie cd-key z dysku

Autor: jedrus <jedrus.nospam_at_psst.pl>
Data: Tue 09 Aug 2005 - 08:59:30 MET DST

Użytkownik Michal Bien napisał:

> Tak, to pokaz mi palcem jej czesc dotyczacej podawania przez
> infolinie nowego numeru CD-key. Ja czegos takiego w licencjach OEM i BOX
> od win95 do winXP nie widzialem. To praktyka MS, a nie tresc licencji.

To co podaje na infolini MS, to nie numer produktu a jego aktywacja.
Zeby skonczyc juz ten watek, dodam ze podoba mi sie taka praktyka,
bo "przycina" piractwo. Jak wczesniej pisalem (ostatnio sprzedalem
3 zestawy PC i je aktywowalem), numer z naklejki (MS jednak nie
stawia kategorycznie obowiazku naklejania na obudowe), potrzebny jest w
procesie instalacji. Po instalacji system pracuje bez aktywacji przez
30 dni od czasu instalacji a codzienne uruchamianie PCta przypomina
o koniecznosci aktywacji. Aktywujac swoje oprogramowanie, podajemy do MS
numer z nalepki i zwrotnie otrzymujemy kod aktywacyjny. SPRAWDZILEM, ze
aktywowac mozna tylko jedna kopie oryginalnego nosnika. Podczas trzeciej
aktywacji wyswietla sie info, ze ilosc aktywacji dla danego produktu
zostala przekroczona. Tak zainstalowany i aktywowany produkt, bez
zadnych problemow zasysa wszelakie updaty ze strony MS. Po zakonczonej
aktywacji zadano mi kilka pytan dot. sposoby obslugi klienta i takie tam
ble,ble, jednak i ja zadalem pytania dot. licencji. MS poinformowal, ze
na waznosc licencji sklada sie: Oryginalny nosnik, naklejka oraz dowod
zakupu. Opisana histotria dotyczy OEMowej wersji XPhe, zakupionej wraz
z podzespolami PC w ...tajemnica handlowa...;) i aktywowanej w MS.
Konczac dodam, ze nie ma obowiazku rejestrowania sie w MS.

--
jedrus
UIN: 29696116