Re: Nowa klawiatura + myszka a stary komp

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal_at_nie.spamuj.gazeta.pl>
Data: Sun 07 Aug 2005 - 22:24:20 MET DST

Niejaki/a Wilq w wiadomości <news:dd5hlm$b8i$1@inews.gazeta.pl>
stwierdził(a) jakoby:

> Płyta obsługuje
> klawiatury z PS/2 natomiast do myszki na PS/2 mam przejściówkę na COM'a.

Jesteś absolutnie pewny, że to PS2 w komputerze jest gniazdem klawiatury? W
starych płytach zazwyczaj było gniazdo DIN na klawiaturę (większe od ps2,
okragłe, 5-pinowe) oraz PS2 na myszkę.

Jeżeli jest tak jak mówię, to kupuje się przejściówkę DIN-PS2 i podłącza
klawiaturę. Każda będzie działać.

A co do myszy przez COM - niestety, potrzebne są myszy "dwusystemowe",
takie które potrafią gadać zarówno przez COM jak i przez PS2. Zazwyczaj do
takich myszy była dołączona przejściówka. Nowe myszy niestety są w
przeważającej większości jednosystemowe, umieją gadać tylko przez PS2, tak
więc przez przejściówkę tego nie podłączysz.

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//