Zmiana k. graf. w starym komputerze

Autor: JaromirD <rydberg_at_q2.pl>
Data: Wed 03 Aug 2005 - 10:24:41 MET DST

Witam

Do dość starego komputera chciałbym włożyć ciut nowszą kartę graficzną.
Teraz mam GF 2 MX. Reszta (znaczących) komponentów to: płyta Soltek KAV-75
z AGP 4x, Athlon 2400+, pamięć 500 MB (SDRAM) i zasilacz Mode-Com FEEL
300W. System: Linux.
Wydajność nie gra pierwszoplanowej roli, choć im szybciej, tym lepiej.
Zależy mi raczej na jakości obrazu (tu chyba ATI) i ... ciszy więc raczej
pasywne chłodzenie.
Z jednej strony nie miałem dotąd problemów z instalacją sterowników nVidii,
a z tymi od ATI są podobno problemy zarówno jeśli chodzi o instalację, jak
i o akcelerację 3D. Wsparcie dla OpenGL jest (chyba) też w nVidii lepsze
niż w ATI (DirectX mnie raczej nie obchodzi). Z drugiej - nie znalazłem
karty z chipsetem nVidii bez wentylatora, no i generalnie lepsza jakość
obrazu (tak mówią :-)) I przede wszystkim kwestia poboru prądu - karta musi
być na tyle mało prądożerna, żeby nie trzeba było wymieniać zasilacza (w
komputerze są jeszcze: napęd DVD, nagrywarka DVD, karta sieciowa i
dźwiękowa oraz 1 HD).

Generalnie nie gram w najnowsze cuda; Diablo II, Wolfenstein ET, American
Army, może coś jeszcze jak zainstaluję Cedegę. Natomiast im więcej pamięci
tym lepiej będzie mi działać Celestia.

Poszperałem trochę i znalazłem takie:

1. GF2 Titanium 64MB AGP TV - 120
2. GF3 Titanium 64MB AGP TV - 130
3. GF4 Titanium 4200 64MB AGP TV - 170
4. GF4 Titanium 4200 128MB AGP TV - 200
5. GF FX 5200 128MB AGP TV - 145

 - z powyższych to chyba najlepiej wybrać pozycję 4,

lub

6. Sapphire Radeon 9550 Atlantis 128MB DDR (128bit) - 231
7. Sapphire Radeon 9250 128 MB DDR (128bit) - 173
8. Gigabyte Radeon 9550 128MB DDR (128 bit) - 223

tu nie mam kompletnie pojęcia.

I którą tu wybrać?

JaromirD

--