Memtest i nowy RAM.

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Tue 28 Dec 2004 - 21:55:41 MET

Od dawna używam programu memtest do testowania ramu, nie zdarzyło się
nigdy, żeby ram który przeszedł poprawnie test Memtesta nie działał
poprawnie w OSie.

Pytanie tylko czy działa to w drugą stronę, czy ram który wykazuje
błędy na pewno jest uszkodzony ?

Bo dziś zakupiłem sobie Twinmos'a 512 DDR400 CL2.5 i niestety Memtest
(najnowsza wersja i najnowsza wersja OCZ Memtesta) wywalają dziesiątki
tysięcy błędów (podczas niepełnego przebiegu testu). W 3 komputerach
to samo, nie sprawdzałem pod OSem, bo nie chce zaliczyć zwisu kompa i
utraty jakichś ważnych danych.
Pare walniętych ramów mi już memtest wykrył, ale tutaj się lekko
zdziwiłem bo inne moduły Twinmos'a działają mi nadzwyczaj dobrze.
Różnica jest tylko taka, że ten nowy ma scalaki M.tec'a, a inne
Twinmos'a lub Winbonda.

Zanosić ram do wymiany czy ryzykować odpalanie systemu, na takim
sypiącym błędami ?

pzdr,
Dentarg

--