Re: Dual Channel

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Tue 28 Dec 2004 - 13:08:36 MET

Użytkownik "Dentarg" <den@it64.com> napisał w wiadomości
news:1772t05sf35fijpfo957eo8lr8a02gao11@4ax.com...

> Jakis syntetyczny benchmark pewnie. W rzeczywistym użytkowaniu
> przyrost jest większy, szczególnie w aplikacjach używających
> intensywnie pamięci. Ale ustawiając 2.5-3-3-5 to chyba z tą ostatnią
> piątką nie trafiłeś w sedno :), tam powinno być 7 (chyba), żeby ram
> pracował optymalnie. Nie zawsze najniższe wartości dają najlepsze
> efekty, wartości poszczególnych timingów pamięci musza być jeszcze
> między sobą dobrze dobrane. Kiedyś ktoś to dokładnie tu opisywał,
> poczytaj archiwum :)).

Dokładnie to T(RAS) pownien być zdeczka większy niż suma CL+T(RCD) (o jeden
lub 2 cykle). Dlatego też producenci pamięci programując SPD zazwyczaj jak
ustawiają CL i RCD na 3-3 to RAS na 7 lub 8, a jak na 2-2 to RAS wynosi 5
lub 6. W razie wątpliwości w wyliczaniau RAS, do tej sumy można po prostu
dodać tRP (czyli RAS=CL+RCD+RP) i bedzie grać.