Re: Zasilacz

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 28 Dec 2004 - 13:04:29 MET

Andrzej Ślączka wrote:
> Witam wszystkich
> [...]

Odpowiadam tutaj, bo maila odbiło (może CK już wycofuje
z użycia konta pocztowe na Zeusie).

Andrzej Ślączka wrote:

> Nie lodówkę tylko mam 6 dysków twardych, i dwie nagrywarki CD no i resztę.
> To w sumie daje dokładnie 380 W ale chcę mieć nadmiar bo nie wiem co mi
> jeszcze strzeli do głowy. Robię filmy z kamery video i to zajmuje strasznie
> dużo miejsca.

Po pierwsze, wątpię aby 6 dysków aż tak bardzo wpływało na
pobór mocy. "Silny" procesor zjada znacznie więcej energii
niż kilka dysków. Tak duży pobór będzie zatem możliwy raczej
tylko wtedy, jeżeli masz już mocny procesor (np. Pentium 4
powyże 3 GHz) i energochłonną kartę graficzną.

Po drugie, bardzo duży zapas mocy raczej nie będzie potrzebny,
bo podane na obudowach napędów pobory są najczęściej maksy-
malne. Jedyny problem może występować w czasie rozruchu, gdy
urządzenia rzeczywiście "biorą" tyle, ile mają wypisane na
etykietach.

Po trzecie, przy tak rozbudowanym sprzęcie nie polecam ryzy-
kować słabym zasilaczem. Sześć dysków na pewno kosztuje
więcej niż zasilacz za 300 zł :)

Po czwarte, może dobrym rozwiązaniem będzie Chieftec 420 W?
Jest to o ile pamiętam ciągle model robiony przez Sirteka,
więc przyzwoity, a w miarę tani (Sirteki powyżej 400 W raczej
za mniej niż 600 zł się nie dostanie, a ten Chieftec jest
chyba w okolicach 300 zł).

Osobiście uważam, że Chieftec 360 W lub 420 W będzie znacznie
mocniejszy i pewniejszy, niż Tracer 500 W.

PS. Przy takich poborach musisz liczyć nie samą moc, ale
wymagany amperaż na każdej z linii zasilających z uwzględnie-
niem ewentualnego łączenia mocy na dwóch liniach w zasilaczu.
Każdy zasilacz ma na etykiecie dopuszczalne amperaże każdej
linii.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol@magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |