Re: wydajność dorona 1800

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Tue 28 Dec 2004 - 12:55:24 MET

Użytkownik "Jozef" <jozef000_NO_SPAM_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cqr1ak$fqe$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Dość dziwne to porównanie...
> Wynika z niego np. że Athlon XP 1900+ T-bred "B"
> (1600/133/KT133A/SDR133) jest szybszy od Athlona 2100+ T-bred "B"
> (1733/133/KT133A/SDR133).

Jeśli gra (mało która ale są takie) wykryje procesor od odpowiedniej ilości
megaherców (np.1700) automatycznie podwyższa ilość geometrii + parę innych
detali za oblicznie których odpowiada procesor. Więc proc 1733 jest
oczywiście szybszy od 1600 ale że ma więcej do policzenia więc framerate
spada. Powyżej pewnego poziomu mocy procesora sytuacja znów wraca do
normalności bo taki np. XP2800 na DDR-ach ma wystarczający power aby nawet
przy podwyższonych detalach geometrii policzyć więcej fps niż słabszy
procesor na niższych detalach. Zazwyczaj takie "przeskoki " engine'a można
wymusić również odpowiednim poleceniem konsoli (czyli ustawić aby gra mimo
szybkiego proca dalej zachowała niższą geometrię i odwrotnie).