Re: pamięć operacyjna

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 28 Dec 2004 - 11:38:45 MET

Bernard napisał:

> CAS Latency.

Przecież to dokładnie to samo, a określenia stosowane są wymiennie.
CAS to Column Address Strobe (znany też jako Column Access Strobe).
Przetłumacz sobie, to zrozumiesz w czym rzecz (w razie problemów,
masz wzór poniżej).

Celowo użyłem określenia "Cycle Latency", bo jest bardziej
zrozumiałe. Większość osób nawet nie ma pojęcia co to jest CAS
Latency, ale wszyscy twardo go używają, bo wygląda bardziej
profesjonalnie :) Ty niestety też dałeś się złapać ;)

Dla ułatwienia (utrudnienia?):

      tCAC (Column Access Time)
CAS = ------------------------
      tCLK (Clock Cycle Time)

> Nie "dopuszczalne" a "nominalne" przy max. specyfikowanej
> częstotliwości.

Niech ci będzie. Również podobnie wychodzi, ale tu nie będę
polemizował. Tym razem racja jest po twojej stronie :)

> ???? A to niby dlaczego?

Boszzz... bo z założenia został przystosowany do pracy z wyższymi
timingami. Przeczytaj dokładnie mój post. Tam była mowa o timingach,
a nie o częstotliwości pracy. Zadam ci proste pytanie: gdybyś miał
do wyboru jedną spośród dwóch pamięci Kingstona (za darmo) o CL 2,5
i CL 3 (bez możliwości przetestowania), to którą byś wybrał?

Poza tym: autor wątku chciał się dowiedzieć jaka jest różnica, więc
zostało mu to wyjaśnione. A ty swoim postem tylko zaciemniasz obraz.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/