Re: Do znawców płytologii

Autor: Jolly Roger <spameromnie_at_wp.pl>
Data: Tue 28 Dec 2004 - 11:23:54 MET

Dnia Mon, 27 Dec 2004 23:40:30 +0100, Krzysztof napisał(a):

> Faktycznie :) Wiec mozemy sobie wyobrazic, ze procek pojdzie na FSB 533,
Wyobrażać to sobie różne rzeczy można, ale procek nie pójdzie na FSB
533 (no chyba że masz nieco ciekłego azociku w zapasie) ;)
Częstotliwość taktowania magistrali ma być ustawiona na 333MHz;
mnożnika nie ruszasz bo jest zablokowany. Pamięć idzie na 166 MHz
(333).
I jeszcze jedna rzecz, bo widzę że zaczynacie tworzyć niestworzone
teorie dotyczące trybu dual channel. W tym trybie podwaja się
przepustowość a nie jak sugerowaliście wyżej, że jeżeli mam dwie
pamięci 266MHz to w trybie dual channel będą pracowały na 512 MHz (lub
co gorsza nawet 533MHz).
Powiedzmy, że mamy pamięci 400MHz, to teoretyczna przepustowość wynosi
~3.2GB/s a w trybie dual wartość ta jest podwojona i wynosi ~6.4GB/s.
Tryb dual nie ma niczego wspólnego z podwajaniem częstotliwości
pamięci.