Re: Jak szybko piszecie bezwrokowo?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 27 Dec 2004 - 20:01:07 MET

blazej480@wp.pl napisał:

> Zastanawiam się czy warto nauczyć się pisać bezwzrokowo.

Warto :)

> Zrobilem sobie wlasnie test w Acu Type i wszylo mi 300 znakow/sek.

Jeśli mowa o 300 zn./min. i osiągasz ten wynik w trakcie pisania
dowolnych tekstów to jest już bardzo szybko. W twoim przypadku nauka
bezwzrokowego pisania to już czysty sport :)

> A! I pytanie w tytule aktualne.

Nie mam Accu-Type, więc poszukałem czegoś on-line.
Znalazłem to:
http://www.typingtest.com

Po trzech próbach w minutowym teście Huckelberry Finn osiągnąłem 327
CPM (zn./min.):
http://sniper10000.republika.pl/Inne/TypingMaster/TypingMaster.jpg
Potem zrobiłem test jeszcze kilka razy i osiągnąłem maksymalnie 348
CPM (net speed), ale więcej już nie dałem rady. Niestety, jak
spojrzałem na wyniki najlepszych na świecie, to mi szczęka opadła :)

Przepisując ten tekst zwróciłem uwagę, że idzie mi znacznie gorzej
niż w trakcie pisania z głowy po polsku (nawet z ogonkami). Kiedyś
bawiłem się jakimś polskim programem tego typu i za każdym razem
osiągałem wynik grubo ponad 400 zn./min. Nie wiem dlaczego, ale
tutaj jakoś cienko mi idzie :) A może to wina rozklekotanej
klawiatury (Microsoft Internet)... Ech, chętnie spróbowałbym na
Logitech UltraX Flat. Chyba muszę sobie kupić :)

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/