Re: Napięcie +12V a temp. procka.

Autor: Łukasz Góralczyk <lukasz_at_goraNOSPAMlczyk.com>
Data: Mon 27 Dec 2004 - 00:27:14 MET

Arek wrote:
> Zauważyłem ostatnio, że bardzo grzeje się procek (Athlon 2400+) - do 60
> st. w narmalnej pracy i do 70 w porywach.

> Temperatura +12V wg wskazań w Windowsie osiąga 13,3V.

Czy napięcie może mieć temperaturę? Zapewne chodzi Ci o wartość napięcia
oznaczonego jako +12V. Jeśli było to mierzone wewnętrznymi sensorami
płyty to nie należy brać go bardzo na poważnie - pomiar jest obarczony
sporym błędem (jakkolwiek może być prawidłowy). Dla pewności zmierz
napięcie nawet najprostrzym miernikiem.
Tak czy owak wartość tego napięcia nie powinna mieć wpłytu na napięcie
doprowadzane do procesora. Procesor ma własne stabilizatory, które
kompensują wachania napięcia na wejściu.

> Czy to może być przyczyną nadmiernego grzania się? Czy też szukać innej
> przyczyny?

1. Złe chłodzenie.
2. Zły pomiar temperatury.
3. Uszkodzony procek.