Problem z HDD bądź z czym innym - pomóżcie!!

Autor: doktorNo <drozek82WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 25 Dec 2004 - 15:28:17 MET

Witam wszystkich, opisze caly moj problem z komputerem i bede prosil o
rady...

Otoz sprawa wyglada tak,mam plyte epox'a kt400,dysk twardy seagate
("gumiak") 40GB ,i ciagle wystepuja bledy spojnosci danych na dysku,windows
czesto wlacza sam chkdiska,ale czasem gina rozne pliki,badz katalogi. Co
ciekawe bledy danych sa zawsze w indeksie I30 na dysku, dysk sprawdzalem
softem firmowym i nic nie wykryl, wyczytalem ze to wina systemu ktory sie
gubi i zle zapisuje dane (najczesciej przy zamykaniu systemu - tak tez jest
u mnie,jak dlugo sie zamyka to na pewno pozniej sa bledy) Zainstalowalem
nowe sterowniki do płyty i to samo...

Zeby bylo ciekawiej - podobny problem jest na dwoch innych komputerach,
kolega (te same czesci) wymienil dysk i ma nadal to samo, natomiast drugi
komputer (skladalem niedawno dziewczynie,epox kt600 ,barracuda 40GB) ma
dokladnie to samo co ja ,i to w tym samym miejscu !! (indeks I30)

Systemy operacyjne to win2k,i winxp...

Szczerze mowiac juz nie wiem od czego to moze byc, zainstalowalem active
SMART (na moim dysku) wszystkie parametry w normie,skacze jedynie raw read
error rate, tak od 65 do 71, przy krytycznej 25, co active SMART dziwnie
wylicza pad dysku (np 24.12 wyliczyl mi na 25.12 :) ale nadal dziala)

Bede wdzieczny za rady...Jestem juz wykonczony troche tymi problemami,
dlatego bardzo prosze o pomoc...

Pozdrawiam