Re: OC - pobor mocy procesora i zestawu (REALNY!!!)

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Sat 25 Dec 2004 - 11:31:28 MET

Zethon napisał(a):
> jak myslicie?
> ile moze pobierac komp w takiej konfiguracji:

nie ma na grupie jasnowidzow:)

> [...]
> gdy podkrece procesor do wartosci jak podalem wyzej i wlacze memtesta z
> dyskietki to po 2 minutach fortronowi wiatrak zaczyna sie krecic na maksa i
> glosny jest jak cholera.
> Na wiecej procesora nie moge podkrecic, bo albo sam procesor nie moze, albo
> plyta nie moze, albo sam zasilacz juz szaleje i nie daje rady.
>
> Pytanie 1:
> Ile to wszystko moze pobierac mocy? Czy zasilacz juz jest na granicy
> wytrzymalosci?
> wg stronki http://www.kyniek.klub.chip.pl/n_teoria.php moj procesor
> wydziela 140W ciepla. (Nie wiem czy to prawda)

jezeli bawisz sie w taki overclocking to przynajmniej bys kupil sobie
multimeter:) ... ewentualnie sprawdzil jakie napiecia pokazuja czujniki
na plycie glownej ... jezeli sa w normie to znaczy, ze zasilacz jeszcze
nie wybuchnie:)
a jezeli chcesz znac realna moc to trzeba to samemu zmierzyc porzadnym
miernikiem i odjac ewentualne straty mocy w zasilaczu (jezeli chcesz
wiedziec jaki pobor pradu jest na wyjsciu zasilacza)

> Pytanie 2:
> Czy zakup NeoTec-a "V4200 420W GOLD APFC No-Noise" za 300zl to dobry zakup
> na potrzeby extremalnego overclockingu mojego procesora? Zakladajac z gory
> ze niedlugo bede mial juz P4 2,8E Prescott i tez bedzie krecony :]

Antec True 430 ... nie nalezy do super cichych, ale na pewno da rade
przy podkrecaniu prescott'ow:)

> ps: jesli chodzi o temperature procesora to nie zdradze tego, bylaby to
> niezla reklama ThermalRight-a :)

jezeli trafisz na jakas dobra serie prockow to proponuje chlodzenie
cieklym azotem bo z presott'em nie bedzie juz tak latwo przy takich
czestotliwosciach:))) poza tym dochodzi do tego jeszcze wydajnosc
pradowa plyty glownej ...