Re: HDD Maxtor - poweroff - stuk ???

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Sat 25 Dec 2004 - 10:32:34 MET

PABB <pabb@bez-tego.gazeta.pl> zapodał(a):
> Witam
>
> Kilka dni temu (po dołożeniu kolejnego dysku do swojego PC) zwróciłem uwagę na dziwną (???) przypadłość. Mianowicie,
> bezpośrednio przed wyłączaniem zasilania (po komendzie "wyłącz komputer") z dysków dochodzi pojedynczy stuk.
> Nie jest specjalnie głośny i do tej pory nie zwracałem na niego uwagi, ale po dołożeniu "bliźniaczego" napędu zamiast jednego
> "stuk" mam "dwustuk" - po jednym "stuk" z każdego dysku w odstępie ~0.5 sekundy.
> [...]
[...]

TO jakaś durna przypadłość XP - mam w systemie WD 80GB i WD40GB. Jeden
z nich wydaje 3-stuk przed wyłączeniem :) (w Win98, czy linuks nie ma to miejsca);
przy restarcie (WinXP) jest to samo - głowice się w jednym dysku 'parkują', w drugim
nie...
Pamiętam, że jeden ma ustawione inne DMA (aplikacją WD...), jeden też jest na innym kontrolerze.
Postaram się dojść, czemu tak się dzieje.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(@)irc(.)pl