Re: Temperatura dysku SATA

Autor: Calme <calme_at_pf.pl>
Data: Thu 23 Dec 2004 - 12:54:47 MET

Apropo już SATA dysków czy ktoś z Was zakupił sobie może Seagate z NCQ i
sprawdzał to na kontrolerze, który to obsługuje bo z tego co czytałem na
tomshardware to dopiero na dobrych kontrolerach rozwija skrzydła - czytałem
także, że zastosowanie kolejkowania poleceń powoduje nieznaczny wzrost
obciążenia procesora. Jednak, biorąc pod uwagę możliwości obecnie
stosowanych procesorów, wzrost obciążenia nie byłby raczej zbyt zauważalny.
Właściwie to interesuje mnie w praktyce czy na mobo Asusa A7N8X v 2.0 Deluxe
to wogóle będzie obsługiwane bo niby kontroler Raid jest do SATA ale pewnie
tego nie obsłuży i tak więc nie będzie żadnej różnicy między dajmy na to
Seagate bez NCQ i z NCQ ?? A może jestem w błędzie ??