Re: Zjawska cieplne w mojej obudowie - długie

Autor: Doggie <d_o_g_g_i_e__at__o_p_._p_l>
Data: Thu 23 Dec 2004 - 09:20:55 MET

Witam!

Grzesiek S. escribió:

(...)
> Piszę to żeby zwrócić uwagę na ten problem bo chłodzenie dysków jest
> traktowane trochę po macoszemu - tak mi się wydaje. Większość dąży do
> super-hiper niskich temp. na procesorze mimo że nie ma to sensu a przecież
> dysk pracujący powyżej 50 st. C to już duże ryzyko. Gdybym nie zainstalował
> progr. monitorującego temp. i pozwalającego ustawić alarm to bym się nawet
> nie zorientował.

Kupujesz porządny, stałoobrotowy wentylator, np. Sunona, mocujesz go z
przodu obudowy - tak, żeby zasysał chłodne powietrze do środka,
puszczasz go na 5V, więc jest praktycznie niesłyszalny, i dzięki temu
masz bardzo ładny przepływ powietrza w środku.

Jeżeli zależy Ci na ciszy absolutnej, zainstaluj ten dodatkowy wiatrak
na odpowiednio przyciętym kawałku gumy (ważne, żeby całkowicie przylegał
do tej gumy, coby zasysał chłodne powietrze faktycznie z zewnątrz, a nie
"spod" siebie). W praktyce wygląda to tak, że przycinasz kwadratowy
kawałek gumy, w środku którego wycinasz okrąg o średnicy o 0.5-1 cm
mniejszej od średnicy śmigła wiatraka, i całość montujesz w obudowie.

--
Zdrówka,
Doggie