HP nx7010: Ekran panorama i ból głowy

Autor: petriwoj <wp_hp.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 22 Dec 2004 - 00:28:19 MET

Kupilem wczoraj wymarzonego laptopa HP nx7010 z panoramicznym (1,6) ekranem,
w którym czysty i niezniekształcony obraz osiaga sie jedynie przy
rozdzielczosci 1680 x 1050 (1,6). Oczywiscie po paru minutach wpatrywania
sie w taki ekran blednik dostaje szalu. Odpada jak dla mnie.
Posrednie mozliwe do wybrania to 800x600, 1024x768, 1152 x 864, 1280 x 768,
1280 x 1024. W kazdej z nich obraz jest znieksztalcony (np. sylwetki na
zdjeciach sa znacznie szersze niz normalnie). Optymalna bylaby rozdzielczosc
1280 x 768, ktora ma te same proporcje (1,66), ale tworzy sie wowczas
wirtualny pulpit, ekran staje sie jeszcze szerszy i aby zobaczyc jego
poczatek i koniec (Start i Zegar na pasku Windows) trzeba najechac na bok
ekranu myszka.

Panowie z Vobisu mocno sie starali, przeinstalowali sterowniki i
przewalkowali mozliwosci sterownika karty graficznej ATI, ale nie udalo sie
niczego poprawic.
W serwisie HP powiedzieli, ze taka jest wlasciwosc ekranow panoramicznych,
ze ich matryca pracuje dobrze tylko w takiej rozdzielczosci.
NIE WIERZE W TO.
Mam czas do jutra, zeby go oddac, ale moze ktos w Was zna rozwiazanie.
Thank U from the mountain ;-)