budujemy laptopa: czy mozna gdzies kupic nową fabrycznie samą

Autor: sorek <veratWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Tue 21 Dec 2004 - 19:52:06 MET

ano zebrało mi się trochę klocków - jakaś matryca 14,1, dysk 2,5', cd-rom
nie chce za bardzo kupowac konkretnej marki gdyz nie wiem jakiego typu plyte
glowna i pod jakiego proca uda mi sie zdobyc ...

no wiec tak :
- czy taki kadlubek w ogole mozna w Polsce kupic ?
- czy na swiecie sa gdzies produkowane jakies obudowy uniwersalne ?
- czy mozna kierowac sie jakims standardem, czy nie ma czegos takiego ? (mi sie
wydaje ze nie ma bo kazdy robi po swojemu)

nastepnie zastanawiam sie czy jesli juz gdzies takie kadlubki mozna zakupic to
czy mozna wynalezc takie, ktore mialyby ciut wiecej miejsca

z tego co wiem to mozna dorwac klawiaturke nową ... reszte podzespolow na
allegro i tyle, hurtownie typu komputronik prowadza jeszcze sprzedaz akcesoriow
takich jak cd-rom-y uniwersalne a reszta pochodzi juz od konkretnego producenta

- kolejne pytanko: sa dostepne przejsciowki sluzace do podlaczania 2,5 calowego
dysku w stacjonarnym sprzecie, moze udaloby sie wynalezc takie pozwalajace do
kontrolera laptopowej plyty glownej doczepic ... 3,5 cala bo o wiele tanszy i
pojemniejszy, a chlodzenie dosc latwo zapewnic przy pomocy duzego plaskiego
kawalka miedzi (chyba) - zabezpieczyc przed wstrzasami tez by sie raczej dalo

ogolnie rzecz biorac o ile da sie sprawdzic i odpalic toto wszystko w wiekszosci
przypadkow na pajaczku po prostu nie ma w co tego wsadzic ... a mi sie nie chce
pakowac tego do jakiegos IBM-a czy COMPAQ-a ... dla sztuki albo z nudow chce
sobie zlozyc laptopa i tyle :p

z gory dziekuje jesli ktos z was udzieli mi informacji ktore sa dla mnie bardzo
cenne ... a nuz uda sie jednak takie ustrojstwo zlozyc samemu ...