Re: LG-Napęd DVD-ROM-problem

Autor: Sławicki <slawicki_s_at_wp.pl>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 22:24:57 MET

> ...mam nadzieję że kieruje zapytanie na właściwą grupę.., otóż cos
> stało się z moim naędem DVD(LG-GDR81623), to znaczy przestał czytać
> płyty DVD. Zwykłą płytkę CD odczytauje prawidłowo, natomiast po
> włożeniu płytki DVD, z napędu dobiegają lekkie trzaski i wibracje i
> jak próbuje otworzyć zawartość tego dysku w moim komputerze, okno
> się zawiesza i tak dzieje się z każdym nośnikiem DVD. Czy ktoś wie
> co to może być za przyczyna, czy spisać go juz na straty czy ew.
> dałoby sie coś z tym zrobić. Napęd ma niewiele ponad rok.
A nie włożyłeś jakiejś zafajdanej płytki ? Spadło coś na układ optyczny i z
gęztym zapisem płyt DVD se nie radzi. Rozbierz, weź gruszkę dumową (taką do
lewatywy) i dmuchnij w optykę parę razy. Powinno przejść. Możesz spróbować
delikatnie zmyć też oczko ale nie żadnymi benzynami i innymi syfami tylko
zwykłym denaturatem za pomocą patyczka z watą BAWEŁNIANĄ! i wytrzeć do sucha
drugim końcem.
/Sławicki