Re: 2 HDD i 2 CD jak podłączyć na 2 taśmach

Autor: Czarek Gorzeński <czarek_at_piwo.org>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 15:46:43 MET

Mariusz napisał(a):
> Optyki to na ogół UDMA2 czyli nawet nie ATA 66 ;-(
> ATA 66 byłaby już wystarcająca nawet dla nowych dysków.
> Ale w takiej opcji tylko 2xHDD i 2xCD inaczej lipa

<LOL> To chyba mamy mniej więcej remis w głosach. :)

Moje zdanie jest takie - jeśli to nie jest raid - podłączamy 2 x HDD na
jednej taśmie, a resztę urządzeń na drugiej. Dlaczego? Bo HDD razem z
optykiem będzie najczęściej pracowało w trybie ATA 33, a to już
nieprzyzwoicie wolno dla nowego, szybkiego dysku i nowej, szybkiej
nagrywarki czy DVD. Przy ATA 133 dwa dyski na jednym kanale powinny
działać szybciej niż w odwrotnej konfiguracji, szczególnie jeśli
stosunkowo żadko będziemy przegrywać bardzo duże pliki z jednego HDD na
drugi HDD.

Jeśli miałaby być to konfiguracja z RAID-em na 2 dyskach - to oba
sposoby są złe. W takim przypadku proponowałbym zakupić oddzielny
kontroler i posadzić urządzeniaa tak, żeby sobie nie wchodziły w drogę.

Pozdrawiam

Czarek Gorzeński