Re: Płytki DVD-R Vobis - ile są warte ?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 12:29:54 MET

"dżej-dżej" cq5chv$90b$1@nemesis.news.tpi.pl

> Mówisz o CD czy DVD ???

Przepraszam -- nie napisałem: DVD.

> A da się je odczytać później ???

Jeżeli są zapisane na mniej niż 1xDVD -- da się odczytać.
Jeżeli na większej -- różnie.
Może moja nagrywarka jest wyjątkowa i wymaga
nadzwyczajnej jakości płyt, bo widzę że aby
trochę brudu na DVD+RW uniemożliwia bezbłędne
nagranie, ale DVD-/+R były czyściutkie i lekko ;)
łomotały na większych szybkościach.

Moim zdaniem nie można ich szybciej nagrywać, gdyż
dochodzi do wibracji, po których napęd zwalnia.
Jeżeli program się dowie o tym, że szybkość spadła
i stosownie zmniejszy moc świecidła, to może być
zapisane dobrze, jeżeli się nie dowie, będzie
oczywiście źle. I na przykład CloneCD olewa
zupełnie moją prośbę o nagrywanie z jakąś
szybkością i nagrywa z taką, jak mu pasuje,
podczas gdy Nero nagrywa z podaną szybkością,
odlicza sekundy i w pewnym momencie dochodzi
do tego, płyta jest nagrana dopiero w połowie,
a Nero zgłasza, że zostało zero czasu do końca
nagrania.

Sprawdzenie tak nagranej płyty przy pomocy
Nero CD DVD Speed ukazuje dwie trzecie tak
nagranej płyty w barwach Indian i towarzyszy. :)
(choć bywa i tak, że czerwona od błędów
(jest cały obszar czerwony, bez zielonych wysepek)

-=-

Pomijając już fakt, że taka płyta może nie być czytelna,
trochę szkoda nagrywarki na tych płyt łomotanie przy
zapisie lub przy odczycie.

Zważ jednak, że ja miałem do czynienia raptem
z 30 takimi płytami, z czego użyłem około połowy,
więc być może moja opinia nie jest miarodajna.

-=-

Kupiłem te płyty po sprawdzeniu dwóch i uznałem,
że ich cena jest niska nie ze względu na złą ich
jakość, ale ze względu na reklamę Vobisu. :)

-=-

Od tej pory zamierzam kupować tylko TDK, do
których się przekonałem przy nagrywaniu CD. :)

E.