Re: Niemozliwa instalacja karty

Autor: Tomek <tomway_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 17 Dec 2004 - 14:19:50 MET

> Mianowicie, podczas instalacji sterownikow do karty graficznej instalacja
> dochodzi do 100% a nastepnie wyswietla sie komunikat ze instalacja
failed:)
> "Sprobuj w trybie VGA".... to rowniez nie pomaga, po dojsciu do 100% -blad
> instalacji.
> Nie pomaga odinstalowanie sterownikow:( Karta to ATI ,w przypadku zwyklej
> reinstalacji systemu doszlo do resetu kompa ale juz monitor sie nie
zalaczyl
> mimo ze system ruszyl ..komputer pracowal(
Nie napisałeś co to za karta, w przypadku niektórych włączona w BIOSie opcja
AGP FAST WRITE może powodować takie efekty.

> Teraz w momencie zaginiecia czegokolwiek wystarczy tylko ( no nie zawsze)
> wyjac i wlozyc np tasme od dysku badz CD romu na plycie glownej.
> Ja podejrzewam ze moze to byc uszkodzona plyta glowna ( skoro jej ugiecie
> badz nacisk powoduja naprawe), spotkalem sie rowniez z opinia ze
uszkodzony
> moze byc dysk.
> Co o tym sadzicie i jakie macie pomysly?

Prawdopodobnie masz źle przykręconą płytę. Przy krzywej obudowie (ściance
lub stelarzu do którego jest zamocowana płyta) mocowanie zbyt wielu kołków
i/lub zbyt mocne dokręcenie śrub powoduje wygięcie płyty. W takiej sytuacji
przestają stykać elementy wpięte w złącza. W momencie kiedy instalujesz
kartę w złącze PCI lub AGP, dokręcając jej śledzia albo jeszcze bardziej
wyginasz płytę albo karta przekrzywia się w slocie i zaczyna stykać nie tym
co trzeba.
 Jeżeli problem tkwi w tym co opisałem to płyta powina być sprawna - po
prawidłowym przykręceniu.

TM