chlodzenie procesora Prescott: Arctic Cooling Freezer 7

Autor: Andrzej <NOSPAM_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 17 Dec 2004 - 11:56:20 MET

Czesc!
Mam Intel Prescott 2.8 GHz na socket 775 z wentylatorem "Freezer 7" firmy
"Arctic Cooling"
(http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=34&disc=)
Wedlug informacji od producenta rezystancja termiczna tego wentyla to 0.19
stopnia_C/Watt (oryginalny wentyl BOX ma 0.23 stopnia_C/Watt, Zalman
CNPS7700-Cu przy Normal Mode ma 0.19 stopnia_C/Watt).
U mnie "Freezer 7" kreci sie non-stop z 2600 RPM, jest przy tym dosc glosny,
a efektywnosc chlodzenia jest fatalna. W stanie jalowym procesora jego
temperatura wynosi okolo 41-42 stopnie. Przy skanowaniu Nortonem IntiVirusem
procesor grzeje sie do 55-57 stopnia C (podobnie jest przy wszystkich innych
programach, ktore mecza procka). Po jakichs 5 minutach na tej temperaturze
system Windows XP Pro zawiesza sie i procesor nalezy zresetowac. Zastanawiam
sie tylko czy niewlasciwie zainstalowalem tego wentyla (np. za malo pasty,
niewlasciwie rozprowadzona), czy jego parametry w opisie zostaly naciagniete
przez producenta.

Pozdr.
Andrzej