Re: VIA KT600 czy nforce2?

Autor: Jerzy Wawrzyniak <Wywal_to_Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl_i_to_tez>
Data: Wed 15 Dec 2004 - 18:54:19 MET

Użytkownik "Tomasz Dachowicz" <td@nospam.pl> napisał w wiadomości
news:cpplro$qfb$1@atlantis.news.tpi.pl...

> w takim razie mam 2 pytania:
>
> 1. czy moglbys mi polecic jakas plyte z nForce-Ultra w tej cenie? czy
> ultra ma duza przewage nad nforce2?

Co do cen to poszukaj po sieci. Osobiście pracuję na MSI K7N2 Delta-L na
chipsecie nForce2 Ultra 400. nForce bez "ultra nie obsługuje dwukanałowego
kontrolera pamięci.

> 2. dwukanalowy kontroler pamieci? czy to ma cos wspolnego z praca
> synchroniczna pamieci wzgledem cpu?

I tak i nie. Niezależnie od tego. Najlepiej tak dobrać w BIOSie ustawienia
aby pamięć pracowała synchronicznie z procesorem. Czy dual-channell odpali w
pracy asynchronicznej nie sprawdzałem. Bez wątpienia pamięć pracująca
synchronicznie pracuje wydajniej.

--
Jerzy_Wawrzyniak
Wywal_to_Jerzy_Wawrzyniak@klub.chip.pl_i_to_tez