zwalniajace filmy

Autor: Mabus SG <lp.pw_at_subam.spam>
Data: Mon 13 Dec 2004 - 22:53:20 MET

witam,

od niedawna mam pewien problem z nowa maszyna. jest to raczej szybki
komputer:

Gigabyte GA-7VT600P-RZ
AMD Athlon XP 2800+
NVIDIA GeForce FX 5200 128 MB / 64 bit
512 MB DDR 400
WinXP SP2 DirectX 9.0c

moje dolegliwosci zgadzaja sie idealnie z opisami w tych postach:
http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&threadm=cnmbcu%24j2v%241%40atlantis.news.tpi.pl&rnum=6&prev=/groups%3Fq%3Dfilm%2Bzwalnia%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DG%26scoring%3Dd
http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&threadm=cmlchk%24rt2%241%40korweta.task.gda.pl&rnum=9&prev=/groups%3Fq%3Dfilm%2Bzwalnia%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DG%26scoring%3Dd

> Podczas ogladania filmow zdarza sie ze odtwarzanie zwalnia,
> (tak jakby ktos gral w Quake 3 Arena na bardzo slabym sprzecie - fps'y
> sa ponizej 1 na sec), ale co ciekawe dzwiek idzie normalnie.
> Potem zeby mozna bylo film ogladac normalnie trzeba na nowo go
> otworzyc,
> przesuwanie paska czasu filmu nie pomaga.
> Dzieje sie tak w kazdym programie do odtwarzania video

> Raz zaczyna psuc sie szybciej (szczegolnie w trybie pelnoekranowym) a
> raz po kilkunastu/dziesieciu minutach
a czasami caly film mozna obejzec bez problemu.

Wydaje mi sie ze to raczej nie jest problem softu, gdyz na wczesniejszych
swoich maszynach nigdy nie mialem problemu z odtwarzaniem filmow. Uzywam
wyprobowanego zestawu kodekow: DivX, Xvid, AC3, ffdshow, ogg i nic wiecej,
zadnych codecpackow itp. Zreszta program GSpot pokazuje ze w tej dziedzinie
wszystko jest OK.
Nie wiem co moze tutaj pomoc. Katowalem juz kompa roznymi wymagajacymi
grami i nigdy nie zwolnil, dzieje sie tak tylko na filmach, jest to
strasznie frustrujacy problem.
Myslicie ze to wina przegrzewania sie grafiki? czy jakis inny blad sprzetu,
jakas niekompatybilnosc czy cos?
Jesli macie jakies rady to bardzo prosze napiszcie, jezeli ktos potrzebuje
wiecej informacji niech tez napisze, to postaram sie cos jeszcze wyciagnac.

Pozdrawiam
Mabus SG