Przegrzany NB?

Autor: Michał Łukaszek <prism_at_hornet.wytnijto.eu.org>
Data: Mon 13 Dec 2004 - 21:48:28 MET

Witam,

Mam płytę Gigabyte'a GA-7VAX (KT400). Ostatnio, zmęczony hałasowaniem
wiatraczka na NB postanowiłem zmienić go na radiator Zalmana ZM-NB32J.
Procesor i grafikę chłodzę cieczą, więc ciepło od tych komponentów raczej
nie ma wpływu na temperaturę wewnątrz obudowy.
Po zmianie chłodzenia na NB komputer przy dużym obciążeniu zaczął się
wieszać... a mocno go obciążam (głównie CPU + duży transfer z/do RAMu).

Czy jest możliwe, że ten Zalman to za mało dla NB KT400? Dziwi mnie to, bo
oryginalny radiator miał o połowę niższą wysokość a na sobie tylko nieduży
wentylatorek. Chwilowo sprawę rozwiązałem podłączając stary, wymontowany z
jakiegoś zasilacza wentylator 12V podpięty do 5V i postawiony na karcie
graficznej ;) żeby wypompowywał powietrze z wnętrza obudowy.

--
pozdrawiam,
PriSM (Michał Łukaszek)