Re: Przez skretke dwa kompy

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Mon 13 Dec 2004 - 18:51:11 MET

Biotyt <biotytUSUN-TO@go2.pl> zapodał(a):
> [...]
>
> Mam problem z podlaczeniem dwoch kompow przez karty sieciowe i skrosowany
> kabel. Gdy je podlaczam oba komputery wysylaja do siebie dane, ale nic nie
> odbieraja. Ponadto moj komp stacjonarny pokazuje, ze polaczenie jest
> nawiazane, ale nic nie odbiera (Windows bez SP2), a moj nowy laptop probuje
> sie polaczyc (Windows SP2), ale nie moze uzyskac adresu. Reczna konfiguracja
> adresow nic nie dala. Wylaczylem takze wszystkie antywirusy, firewalle i
> kupe innego badziewia. Bez rezultatu. Raczej wykluczam wadliwe dzialanie
> sieciowki w laptopie (jest nowy). Stawiam na kabel...

Wyłacz firewall, najważniejszy dla Ciebie teraz to PING (ustaw takie same maski podsieci:
np. 255.255.255.0,IP 192.168.0.10 i 192.168.0.11), potem cmd i ping na daną maszynę...

> Czy takie obiawy daje zle skrosowany kabel?

Możłiwe, że uszkodzony; to że karty sieciowe się świecą nic nie oznacza (do tego wystarczą
2 poprawnie podłączone żyły w kablu).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(@)irc(.)pl