Karta graficzna dająca wyraźny obraz 2D

Autor: dskalski <dskalskiUSUN_TO_at_poczta.fm>
Data: Mon 13 Dec 2004 - 09:02:56 MET

Witam

Niedawno padła mi płyta główna w której był Viper 550. Nie gram, komputer
generalnie do internetu i filmów, chciałem jedynie aby obraz przy
rozdzielczoći 1024x768 przy odświeżaniu 100Hz był wyraźny. Viper 550 mimo że
był kartą starą spełniał swoją role znakomicie. Chciałem go zmodernizować
jak najniższymi kosztami. Pierwsza opcja, którą wytestowałem to ASROCK
K7S41GX - płyta generalnie ok, ale grafika zintegrowana taka sobie
(przynajmniej dla mnie). No to wymiana płyty na Asus A7V8X-X i testowanie
następujących kart graficznych: RIVA TNT 2 M64 (beznadziejny obraz przy
odświeżaniu powyżej 85Hz), Viper 770 (nie ruszył), Radeon 9200 (obraz bardzo
ładny, ale pożyczony i trzeba było oddać).

I teraz pytanie zasadnicze: czy muszę kupować Radeon'a 9200 żeby cieszyć się
wyrażnym obrazem. Czy jest może jakaś tańsza alternatywa. A jeśli nie ma to
co polecacie? Moje typy to Ati Radeon 9200 128MB SE, Sapphire R9250 128MB
128bit, GeForce FX5200 128MB 128bit.

pozdrawiam dskalski