Re: uszkodzone piksele LCD

Autor: <lev_at_k>
Data: Sun 12 Dec 2004 - 18:52:29 MET

MariuszH wrote:

> Chrzanię LCD - nie będę go kupował - za duże ryzyko.

Eee, nie przesadzajmy. Czesto się zdarza że sprzęt posiada pare
"subpixeli", ale "cięższe" przypadki "wysypu" takich różności na matrycy
to raczej rzadkość przy firmowym sprzęcie..

Co natomiast mnie zawsze strasznie śmieszy np. na allegro - że 99%
sprzedawców używanych paneli oferuje /wyłącznie/ "ideały bez
jakiegokolwiek pixelka". No chyba że dany egzemplarz ma coś w stylu
widocznej z 10 m dziury w samym środku matrycy ;-)) A z mojej praktyki
wynika raczej, że większość obecnych na rynku wtórnym paneli posiada
jednak jakieś drobne manakamenty w stylu paru "subpixeli", czesto
widocznych dopiero po dokładnej analizie softem diagnostycznym..

> Mój następny monitor to będzie jakiś bardzo dobry CRT 19'' za pół ceny LCD.
> Cholerne piksele................ :(

Naprawde nie ma co "demonizować" pixelków. Większości "subpixeli" nawet
nie zauwazysz podczas normalnej pracy, a już w ogóle żadko kiedy
przeszkadzają, no chyba że masz kilka czerwonych na środku ekranu i
ciagle siedzisz w DOS albo na konsoli w Linux ;-)

BTW - AFAIK widzialność walniętych "pixeli" zależy również od typu
matrycy, najtrudniej zauważyć je na matrycach IPS.

> Pozdr.
> MH

Pozdrawiam