Re: FAT - NTFS

Autor: <lev_at_k>
Data: Sun 12 Dec 2004 - 18:23:38 MET

INDYGO29 wrote:

> Jeśli Masz partycję większą niż 32 GB to jest problem.
> Ponieważ po sformatowaniu jej na NTFS nie mozna już powrócić na FAT 32.
> Miałem sam tak i na własnej skórze się przekonałem.

"Zamieszałeś" - i to ostro.. Powrócić można w dowolnej chwili - tyle że
nie spod instalatora win 2k/XP który AFAIR ma "sztuczny" limit tworzenia
partycji FAT32 max 32 GB (pewnie w ten sposób M$ promuje swojego
"pupilka" NTFS, który niestety w wielu zastosowaniach nie ma wyraźnej
przewagi, a do tego miewa częściej niż FAT32 problemy ze stabilnością
vide "znikające partycje" w pierwszych WinXP na nowszej wersji NTFS).
Ale programy narzędziowe typu np. DFSee powinny sobie poradzić bez
problemu.

> Pomogło dopiero nisko poziomowe formatowanie całego dysku ( Makstor 80 GB )

Hmm.. robiłeś low-level formata, i to tylko po to żeby przepartycjonowac
hdd??

> A co do współpracy różnych systemów z różnymi typami formatów partycji to
> WIN 98 nie zobaczy partycji z NTFS w WIN 2000 bo poprostu nie potrafi jej
> obsługiwać.

Zgadza się - jesli ma byc uniwersalny i widoczny spod jak największej
liczby systemów - to na pewno /nie/ wybieraj NTFS (problemy z zapisem
spod różnych *nix'ów czy DOS i "niewidzialność" dla klasycznych Win 9x.
FAT32 (czy ew. jego starsze wersje na mniejszych wielkościowo
wolumenach) jest IMHO świetnym wyborem.

> Pozdrawiam.

Pozdrawiam