Re: Pomocy!!!, problem z dyskiem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 12 Dec 2004 - 10:39:57 MET

Użytkownik "Kamil Warzecha" <kamwar@o2.pl> napisał w wiadomości
news:cpdm34$ntv$1@atlantis.news.tpi.pl
> zytkownik "tandem" <tandem@onet.pl> napisal w wiadomosci

> Ciach!
>
> Dysk jst obslugiwany w biosie, wiec dopuki nie zmienisz biosu, badz
> plyty glownej ktora bedzie miala inny bios, mozesz miec problemy z
> prawidlowem rozpoznaniem wielkosci dysku.

Nieprawda. BIOS nie ma nic wspólnego ze sposobem obsługi dysku przez
Windows. To co wykrywa BIOS ma znaczenie jedynie na etapie wyszukiwania
ntloadera na partycji, ale w tym przypadku taki problem nie istnieje.

> , to gdy zmienie plyte to

Będziesz musiał powiększyć partycję rozszerzoną i wtedy pojawi się już
miejsce na niej np. pod kolejny dysk logiczny. Ale najpierw musisz
zezwolić Windows na obsługę reszty dysku poprzez jeden wpis w rejestrze
opisany w MS KB 303013. Wszystko to pod warunkiem, że kontroler dysków
(nie BIOS!) obsługuje 48-bitową adresację. Więcej znajdziesz tutaj:
http://www.48bitlba.com.

/odpowiadając zmień px na pl/