Re: Jak dlugo wytrzyma dysk?

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Sat 11 Dec 2004 - 21:33:01 MET

On Sat, 11 Dec 2004 21:05:15 +0100, "NJE" <wuj2@wp.pl> wrote:

>Jaka jest żywotnoć dysków IDE w przypadku pracy 24/7? Ile lat "pociągnie"?
>Wiem, że zależy od obciążenia, ale tak przeciętnie ile?

Z praktyki:

Moj IBM DCAA-34330 ma conajmniej 7 lat. Większość tego czasu pracował.
Od 5 lat w serwerze, do tego jest zawinięty w starą koszulkę i
wpakowany w pudełko z tektury falistej, żeby go nie było słychać.
Ma się dobrze, chociaż łożysko mu ostatnio zaczęło się zacierać, bo
coraz głośniej wyje ;)). Licząc, że pracował już przez 6 lat (ale
raczej więcej) to przepracował już ok. 52500 godzin :)). Mój ulubiony
dysk :).

Za to IBM z późniejszej serii padł mi po paru miesiącach, ale na
szczęście to były bad sectory, a nie totalna wysypka.
WD40 GB rozsypał mi się po 2,5 roku. Inne padalce też miałem, ale nie
pamiętam jak szybko padały ...

Nie ma reguły ... ale są jak widać dyski, które pracować mogą długo.

pzdr,
Dentarg

--
Moje CV online - http://dentarg.it64.com